четвер, 28 січня 2016 р.

Телеурок з громадянської освіти у 3 класі "Хочеш бути щасливим - не будь лінивим"

Тема: Хочеш бути щасливим, не будь лінивим
Мета: дати учням поняття про те, що праця є необхідною складовою людського життя;
розвивати бажання трудитися, вміння перетворювати працю на радість;
виховувати працелюбність, наполегливість, повагу до людей праці.
Обладнання: картки з прислів’ями, аплікації до казок, фотовиставка, реклами професій, ляльки півника і двох мишенят, дидактичні картки сонечка і хмаринка.

Хід уроку
1.           Організаційний момент
Станьте, діти, підтягніться
Один одному всміхніться,
Сядьте всі рівненько
Починаємо працювати,
Бо мусимо ще один
«вузлик знань»
на уроці зв’язати
2.           Оголошення теми і мети уроку
-                Сьогодні у нас незвичайний урок,
до світу фантазії зробимо крок,
а з творчістю ми зустрічались не раз
І знову вона завітає до нас
на час міркувань наполегливий час
Цікаві завдання чекають на вас
А для вас, гості, на вдачу
Починаємо урок – тем передачу:
«Хочеш бути щасливим, не будь лінивим»
-                Я ставлю перед собою завдання зробити наш урок:
-                Цікавим
-                Навчальним
-                Продуктивним
-                Трохи казковим
А щоб ви були активні і мені допомагали проведемо аутотренінг:
Я – учень, я ходжу до школи
Мене навчають вчитися
Я вас розумію, я все хочу знати

3.           Робота над новим матеріалом
Щоб передача вийшла в ефір, будемо монтувати її в різних студіях
Студія «Інформаційна»
«Мікрофон»
-                Хто, діти, на вашу думку щаслива людина?
-                Що допомагає людині бути успішною і щасливою?
-                А тепер послухаємо, що з цього приводу думають дорослі люди. Кореспонденти нашої студії взяли у них інтерв’ю. Репортаж з місця подій. (Інтервю з директором школи Турецькою О.П., зварювальником Пазюком Я.М.)
-                Що допомогло цим людям стати успішними, щасливими?
Хвилинка фантазії
-                Уявіть, діти, що буде, коли люди перестануть працювати?
Не вийшли на роботу хлібороб і доярка?
Не вийшли на роботу електрики?
Не вийшли на роботу лікарі? 
Розповідь вчителя
-                Своєю працею люди вирощують хліб, садять поля, ліси, зводять будівлі, заводи, фабрики. Народна мудрість каже: Без мудра – нема плода. Народ наш мудрий і працьовитий. Багато чого знає і вміє. Але крім працьовитих є і ліниві люди. Про тих і інших ви найперше дізнавались із казок.
Студія «У світі казки чарівної»
Ось казкова галявина (виставка аплікації до казок)
Назвіть героїв казок, що були працьовитими
Перевірка домашнього завдання – читання казки «Нехайло в особах»
-                Що означають слова: виводок, спадщина?
-                Чому лисиця спочатку заспокоювала діток?
-                Який був характер у Нехайла?
-                Чи підходить імя героєві казки? 
Студія «Народ скаже, як завяже»
-                Які прислів’я із поданих висловлюють головну думку казки, герої із якої присутні класи?
Півник: Круть, Верть, я знайшов колосок,
       Треба його обмолотити 
Мишки: Тільки не я! Тільки не я!
Півник: Прийдеться молотити самому.
-                Хочеш їсти калачі, не сиди на печі
-                Хто не працює, той не їсть.
Віночок прислів’їв (робота в парах)
Скласти прислів’я:
-                Гори, роботящі, вернуть, руки (Роботящі руки гори вернуть)
-                Ліплять, не, горшки, святі (Не святі горшки ліплять)
-                Голодує, хто, той, ледарює (Голодує той, хто ледарює)
-                Мала, працює, а, й, та, бджола (Бджола мала, а й та працює) 

3 студія «Фотогалерея»
Калейдоскоп добрих справ
Коментар: я за всяке діло залюбки берусь
І як мама й тато, я труджусь до поту
І зроблю старанно будь-яку роботу
Я умію шити, вмію вишивати
Квіти у кімнаті можу доглядати
Гарно все прибрати і обід зварити
То ж хіба на мене можна насварити
Кажуть, що у мене дуже добра вдача
Я люблю роботу, бо я не ледача
Як чогось не вмію, то завжди навчусь!
Я ж за всяке діло залюбки берусь!
-                Яка робота приносила вам задоволення, а яка – ні?
Задача. Що важче: принести 10 відер води і полити дерева, квіти, грядку?
-                Які відчуття переповнювали вас, коли довго сидиш над задачею і нарешті вона розв’язалась?
-                Як почувають себе чашки і тарілки, котрі ви вилили?
-                Як почуваються дерева, квіти, котрі ви полили?
Вчитель:
Так, діти, дуже важливо бачити результат своєї праці. Той, хто виконує роботу із задоволенням – це людина працьовита. Хто робить без охоти і себе заставляє – це теж людина працьовита, бо має силу волі (є слово «мушу»). І навіть не все відразу виходить – не біда. Потрібна практика і наполегливість. Так і в навчанні. Хоч би сто вчителів були приставлені до вас – вони будуть безсилі, коли ви самі не будете змушувати себе до праці.
Студія «Спортивна»
Фізкультхвилинка.
Припинимо працювати
Час прийшов відпочивати
Студія «Гумористична»
-                А чи похвалять батьки таких помічників? (малюнок)
Вірш – усмішка
-                Першою заповню я
В зошиті табличку!
-                А я першим у майстерні
Вистругав табличку
-                А я першим на уроці
Руку піднімаю
-                А я … першим на дзвінок
З класу вибігаю
Українська народна пісня «Чи я не хазяйка?»
Українська народна пісня «Грицю, Грицю, до роботи»
-                Чи можна ці пісні назвати жартівливими
-                Чи були роботящі хазяйка і Гриць?
Студія Все буде добре
1.           Читання статті «Хочеш бути щасливим не будь лінивим» (стор. 32) (читає дівчинка - директор)
2.           Завдання для дітей: «Виберіть корисні поради, як позбутися лінощів» (усно)
3.           Гра «Місткий кошик» (Діти вибирають корисні поради із конверта від Незнайка а шкідливі викидають у кошик для сміття.)
4.           Вправа «Порадь другові» Діти обмінюються щоденниками. Дають один одному поради
5.           Порада від вчителя. Памятка – інструкція «як виконувати домашні завдання»
ЯК ВИКОНУВАТИ ДОМАШНІ ЗАВДАННЯ
-              пообідай   
-              пограйся на свіжому повітрі після занять у школі
-              домашні  завдання   виконуй   в   тишині;
вимкни телевізор, радіо
-              письмові    роботи    спочатку    пиши    в
чорновику, а потім у зошиті
-              виконувати     домашні    завдання     слід
починати   від   складного   до   простого:
спочатку     розв'яжи     задачу,      потім
перепиши      вправу,      пізніше-прочитай
книжку,     а    лише    наприкінці-виконай
малюнок чи саморобку
-              не сідай за уроки надто пізно ввечері,
   коли хочеться спати. Дотримуйся
   режиму дня



Реклама
Виростеш – Живи і працюй в Україні
Вчитель:
-                Ви, діти, ростете. (Колаж із фотографій «Я росту») скоро ви виростете і будете обирати свій життєвий шлях, свою професію, яка буде забезпечувати вас і ваші майбутні сімї.
У виборі професій вам будуть допомагати батьки, вчителі, друзі. Але професійно вам допоможуть зробити працівники служби зайнятості за допомогою тестів, реклами, які допоможуть вам більше дізнатись про попит на ринку праці. Сьогодні служба зайнятості орієнтує нас більше на робітничі професії, (рекламки). Вибір цих професій забезпечити вас роботою в Україні.
Гра «Впізнай професію» (за інструментом) Абеткова сторінка «Професії від А до Я».
А- агроном, артист
Б – бухгалтер, біолог

Студія «Служба розшуку»
В зошиті знайти сторінку 9
Завдання 3
Зробити по інструкції
Студія «Поле чудес»
Завдання у шкатулках.
1.           Як називають людину, яка ретельно виконує всі завдання (8 букв) Працелюб.
2.           Як називають людину, яка не любить працювати (5 букв) Ледар.
Студія «Що, де, коли?»
-                То подивимось, які вузлики знань на уроці ми зв’язали? (казки, прислів’я, пісні, усмішки, професії, корисні поради)
-                Поясни вислів «Людина сама творить своє життя»
-                http://doshkillya.ostriv.in.ua/images/publications/4/12620/1346348333.gifЧи був наш урок таким, як ми його планувати?
-                «Квітка настрою» (діти вибирають колір пелюстки, прикріплюють на дошці).



Студія «По секрету всьому світу»
Домашнє завдання. Ознайомитись з рекламами (прочитати)
Скласти 3 правила для першокласника «Як не бути лінивим»
Читання вчителем вірша – побажання «Як не вмієш – то навчишся»

Що Івасик не навчився,                Рано встати потрудися
То Іван не буде знати                            І цікаво буде жити
Зрозуміти потрудися                             Ти привчай до всього руки,
Й не забудь запам’ятати:             Вчись майстерності щоднини
Поки ще малий – учися                Пізнавай усі науки,

Все у світі ти робити                    Бо ж у світі ти – людина!

Презентація до уроку:


































Немає коментарів:

Дописати коментар