четвер, 21 січня 2016 р.

Педагогічні задачі для батьків

«Ваша власна поведінка - вирішальна річ. Не думайте, що ви виховуєте дитину тільки тоді, коли з нею розмовляєте, або повчаєте її, або караєте. Ви виховуєте її в кожний момент вашого життя, навіть тоді, коли вас немає вдома. Як ви одягаєтесь, як ви розмовляєте з іншими людьми, як ви поводитесь з друзями і з ворогами, як ви смієтесь, читаєте газети - все це має велике значення. Найменші зміни в тоні дитина бачить або відчуває, всі повороти вашої думки доходять до неї невидимими шляхами, ви їх не помічаєте. А якщо дома всі грубі або хвастливі, або ви плачете, а ще гірше, якщо ви ображаєте матір, вам уже не треба думати про виховання, ви вже виховуєте своїх дітей і виховуєте погано і ніякі найкращі поради і методи не допоможуть».

А. С. Макаренко

Прокоментуйте відповіді дітей


1-й хлопчик
У моєї мами дуже багато роботи. Інколи їй доводиться робити по роботі зауваження іншим, а її не завжди слухають. Так мені було прикро, що її не послухали.


2-й хлопчик
Одного разу набили мене хлопці з сусідньої вулиці. Мама почула мій плач і вибігла, а хлопці сказали, що я їх дражнив, за що, й, мовляв, били. Я переконую, не дражнився, але мама не повірила. Не повірив і батько, я довго плакав у своїй кімнаті. Тепер я більше мовчу, коли батьки запитують про щось,- все одно не повірять.


3-й хлопчик
Увечері ми дивилися телепередачу. Я так хотів подивитися фільм про війну, а мені звеліли лягати спати і вимкнути телевізор. Я ліг, але батьки знову увімкунули телевізор і продовжували дивитися фільм. Образливо те, що батьки ніби ошукали мене.
Батьківська любов

Усі хлопчики двору заздрили Сергійкові. Та й як не заздрити, коли в нього було найбільше іграшок, та ще й яких, з батарейками! Якось Сергійко прибіг додому і плаксивим голосом заявив: « Он у Владика такий гарний іграшковий автомат, якого у мене немає. Хочу автомат, якого у мене немає. Хочу автомат!» Батько поспішив заспокоїти сина: « Ми тобі завтра купим кращий!». І примха сина була вмить задоволена. Та Сергійко не забарився з вимогами. Все частіше можна було чути: «Хочу таке ж або ще краще», Підростає синок, ростуть і його вимоги. «Хочу магнітофон, давайте транзистор, світломузику». Батьки раді, що можуть виконувати всі запити свого улюбленця. Батько з гордістю любив повторювати:
- Щороку доводиться купувати синові новий одяг і взуття!
- А може, що перешили б, чи полагодити б - зауважують сусіди.
- Що ви? Де ви таке бачили, щоб тепер ремонтувати одяг. Та й ода змінилася, - Ображено відказує батько, є за що, то ж і купуємо.
Батько розміркував так: нам було важко, наше покоління не знало справжнього дитинства, то нехай наші діти поживуть легко і безтурботно. Нехай син тільки добре вчиться. Та, на жаль, хлопець вчився погано.
- У чому ж полягає справжня батьківська любов?
- Чи кожну забаганку дітей треба задовольняти?
- Чи слід дітям пояснювати, які господарські потреби має сім'я?
- Що необхідно купити батькові чи матері?
Щира розмова

Закінчились уроки. Хлопці і дівчата веселими зграйками розбігаються по домівках. Першокласники наперебій вихваляються своїми оцінками, тільки Василько йде тихо, похнюпивши голову.
- Чого журишся? - запитали друзі
- Сьогодні несу першу трійку. Ох і буде від батька! Він сказав, коли принесу хоч одну трійку - битиме.
- Не журися, - сказав Івасик, - це ще не страшно. Он мене карають: коліньми стаю на кукурудзі в кутку. Буває там і засну. Перебиваючи один одного, хлопчики почали скаржитись на батьківські методи виховання:
- А мене не пускають погуляти або дивитись телевізор...
- А мене, як б'є мама, татко захищає і навпаки
- А я одного разу розлив сік. Мама тільки сказала, щоб я не робив так, витерла стіл.
- А чому сам не витер?
- Та мама швидше це зробила і краще?
- А от коли я розсипав дрова у бабусі, то вона запропонувала скласти їх так, як лежали раніше. Я все зробив, як слід. Сьогодні маю дві «10».
Мама приголубить і скаже «Так і роби, синочку»

Запитання вчителя

- Які заходи впливу найефективніші?
- Як правильно реагувати на успішність дітей?
 Захистила

Після теплого літнього дощу весела зграйка малюків бігала на подвір'ї багатоквартирного будинку. Тільки Галинка з прутиком у руках участі в грі не брала, хоча ходила слідом по калюжах. Бризки брудної води розлітались на чистенькі платтячка подружок. Галинка з того весело сміялася. Та ось одноліток Петрусь хвацько підскочив до Галинки і вхопив за прутик, заступаючись за дівчаток Галинка щосили потягнула гілочку до себе, але не втрималась і впала в калюжу. З голосним плачем кинулася до мами «Петрусь пхнув у калюжу і забруднив платячко». Мама єдиної донечки вискочила на подвір'я «Я вас усіх порозганяю!». Найбільше дісталось Петрусеві «Не можна гуляти з дітьми, іди звідси!» Що ти наробив? Як смієш ображати мою Галинку?!» Принишклі стояли малюки, раз у раз з осудом поглядаючи на Галинку, яка з виглядом переможця визирала з-за маминої спідниці. Накричавшись досхочу, мама повернулась до хати. Діти перейшовши в інше місце, продовжувли веселу біганину по теплих калюжах. У дворі залишилася самотня Галинка.
- Де і коли мама допустила помилку?
- До чого приведуть її помилки в майбутньому?
Допомога першокласнику

Мама першокласника скаржиться сусідці: «Коли Петрик пішов до школи, то в мене добавилось турбот. Кожного дня годинами сиджу над сином. Усі уроки готуємо разом. Слідкую за кожним рухом руки, щоб букви були рівненькі, диктую, аби не допустив помилки. А чого вартий урок з математики! Разом рахуємо, записуємо результат. А про читання і говорити нічого. Читаємо так довго, що майже напам'ять заучуємо сторінки. Не шкодую для сина ні сил, ні часу. Але в класі він встигає тільки на «3». Ніхто з батьків не працює зі своєю дитиною більше за мене. Певно, вчителька не любить мого сина і знижує оцінки.»
- В чому помиляється мама?
- Як треба допомагати першокласнику вдома?


Пригода
Влітку я їздив до бабусі. Вона часто посилала мене в магазин по хліб. Одного разу я побачив, як хлопці кидали на дорогу гвіздки, щоб проколоти камери проїжджих автомобілів. Цвяхи прив'язували до нитки, а самі ховалися. Я висмикнув таку «іграшку» вже майже з-під самого колеса. Ледве встиг, але не врятувався від хлопців - почали мене лупцювати. Добре, що заступився шофер.
- Як треба виховувати дитину, щоб у критичний момент ваш син чи донька вибрали правильне рішення?
Пам'ятка для батьків

1. На прикладах з життя кращих людей нашої країни та свого власного досвіду показуйте дітям зразки праці, акуратного і чесного виконання обов'язків перед суспільством і сім'єю.
2. Не рідше одного разу на місяць відвідуйте школу, довідуйтесь про успіхи і поведінку своїх дітей. Беріть участь в батьківських зборах та в житті школи і класу, де навчається ваша дитина.
3. Виділіть школяреві постійне робоче місце для занять.
4. Стежте за своєчасними і акуратними виконаннями учнем домашніх завдань. Забезпечуйте дітей необхідним навчальним приладдям.
5. Не відривайте учнів для виконання домашніх доручень під час приготування уроків.
6. Систематично привчайте школярів до фізичної праці у вільний від навчання час.
7. Залучайте дітей до громадсько-корисної роботи (в учнівських організаціях, у клубах, будинках культури, на пришкільних ділянках).
8. Суворо вимагайте від учнів виконання режиму дня, встановлених правил поведінки. Категорично забороняйте їм безцільне проводження часу на вулиці.
9. Вимагайте від школярів ввічливого поводження зі старшими, з учителями, ровесниками. Намагайтеся виховувати в дітях повагу до вчителя, до школи.
10. Привчайте учнів до охайності, бережливого ставлення до шкільного майна і своїх навчальних посібників
11. Організовуйте дозвілля дитини: надавайте їй змогу ходити в кіно, театр, привчайте слухати музику, читати художню літературу, підтримувати інтереси до техніки, моделювання, малювання, фізичної культури.
12. Не допускайте в родині сварок, лайок, грубощів, обману.
13. Не посилайте учнів купувати цигарки, спиртні напої.
14. Дотримуйтесь єдності вимог батьків, сім'ї і школи.

Література

1. Бех І. Д. Виховання особистості. Кн. 1-К. Либідь, 2003.
2. Мартиненко С.М. особливості співпраці вчителя початкових класів з родинами учнів. Ж. Початкова школа №3, 2010р.
3. Савченко О. Я. Виховний потенціал початкової освіти К: СПД « Цудзинович Т. І.», 2007.
4. Сухомлинський В. О. Сто порад учителеві К: Рад . шк.., 1983.
5. Формування педагогічної культури батьків у сучасних умовах: наук - метод зб. Відп. Ред.. В. Г. Постовий К:ІЗМН, 1998

Немає коментарів:

Дописати коментар