субота, 23 січня 2016 р.

Як досягти дисципліни в класі. Правила для вчителя та учнів


Правила для вчителя
  • Перед уроком — відкрита доброзичлива «хвилина спілкування», що надає позитивних емоцій.
  • Починати урок тільки тоді, коли клас готовий до нього (на парті — зошит, підручник, щоденник, пенал та ін.)
  • Завжди бути готовим до уроку, мати про запас додаткові завдання для тих, хто не любить працювати.

  • Для того щоб можна було управляти класом, необхідно захопити дітей уроком, зацікавити їх. Доречно також використати додатковий матеріал (цікаві вирізки з газет, ілюстрації та ін.). При цьому діти повинні чітко дотримуватися вимог, які вчитель висуває на уроці.
  • «Гальорка» має перебувати під пильним наглядом. Необхідно на всіх етапах уроку знайти хвилину, щоб переконатися, що учні тебе слухають, отже, тричі можна оцінити роботу на уроці. І якщо це буде відпрацьовано на практиці, «гальорка» Зрозуміє: у цього вчителя — краще слухати!
  • Отже, в класі буде дисципліна, якщо там виконуються деякі правила.

Правила для учнів
  • Правило тиші: коли вчитель говорить, то усі мовчать.
  • Правило поваги: не переривай розповідь учителя. Привчись ставити питання або коментувати щось після пояснення. Для цього запиши питання на аркуші, передай учителеві або підведи руку.
  • Правило піднятої руки: учитель запитує тільки того, хто піднімає руку, а не того, хто вигукує відповідь із місця. Виявляй повагу до роботи однокласників, не збивай і не перебивай їхні відповіді; май терпіння до чужих талантів.
  • Лічу до п'яти. Якщо завершується контрольна або самостійна робота, щоб швидко й без утрат для нервової системи вчителя зібрати роботи, учитель вимовляє чарівну фразу: «Лічу до п п'яти, усі зошити повинні опинитися на першій парті».
  • Правило двох хвилин. Можна, звісно, уявити собі зовсім фантастичну ситуацію, що учні ідеально дотримуються правил, що встановлені на уроці. Але є діти, яким зазвичай важко всидіти на місці впродовж 45 хвилин у ролі ідеально розумної слухняної ляльки. їм хочеться потягнутися, розім'ятися, зробити ковток води, щось терміново повідомити приятелеві. Як повестися в цій ситуації? Домовтеся, що якщо в учителя не виникне зауважень (принципових) під час уроку до класу, то ти, як учитель, подаруєш їм 2 хвилини вільного часу, які вони можуть використати як завгодно — підвестися, походити, поговорити, але тільки впродовж 2 хвилин.


Немає коментарів:

Дописати коментар