четвер, 21 січня 2016 р.

Ігротерапія

Використання ігротерапії  у навчально-виховному процесі пеошокласників


1. Гра – дієвий засіб активізації навчально-виховного процесу першокласників

У документах Міністерства освіти (Листи: «Дай руку, першокласнику!» №1/9-66 від 30.01.2012; «Організація навчально-виховного процесу» №1/9 – 426 від01.06.2012р.) йдеться про те, що прийоми та методи роботи з дітьми мають забезпечувати різноманітну активну практичну діяльність кожного учня. Допоможуть це виконати ігрові форми діяльності, які мають бути домінуючими під час навчання в 1-му класі. Гра – найбільш важливий помічник у розумовій роботі учня. Через гру діти пізнають світ, знайомляться з важливими поняттями, які їм знадобляться в майбутньому. Оскільки гра — незамінна складова дитячого життя, потрібно роз­глядати гру як частину навчально-виховного процесу й водночас як педагогічний метод, який використовується для реалізації актуаль­них завдань початкової освіти.
Тривалість гри та її місце у структурі уроку визначаються завданнями уроку та змістом самої гри. Вчитель може весь урок побудувати у формі сюжетно-рольової гри або протягом уроку ввести 2 – 3 короткочасні ігрові ситуації різної тривалості.
А. Макаренко говорив: « Гра має велике значення в житті дитини. Те саме значення, яке у дорослого має діяльність, робота, служба. Яка дитина у грі, така у багатьох випадках вона буде в роботі, коли виросте.»
Гру називають восьмим чудом світу, джерелом радості, королевою дитинства.
Що ж таке гра? За визначенням педагогічної енциклопедії, гра - "це один з видів діяльності людини". Дане визначення безперечне і загальноприйняте. Однак у педагогіці й методиках має місце різне тлумачення гри як методу навчання, або як форми навчання.
Ігри, що  використовуються   на уроках, багатогранні і різноманітні. Серед них можна виділити п'ять основних груп:
- настільні ігри;
- дидактичні ігри;
- рухливі ігри;
- ділові ігри;
- інтелектуальні ігри.
У процесі ігор, особливо дидактичних, у дітей розвиваються :

     - самостійність у мисленні;
     - творчі задатки;
     - кмітливість і винахідливість;
     - життєва активність;
     - відповідальність;
     - колективна дисципліна;
- наполегливість і цілеспрямованість.

Отже, гра для дитини – супутник життя.
«Дитина, граючи, живе, і живучи, грає»
В.О. Сухомлинський писав: "Дуже велике значення має ігровий елемент у процесі навчання."  Фантазія, казка, гра - це частка духовного життя першокласників, що пробуджує в душі кожного з них добрі почуття. Роздмухує вогник дитячої думки і творчості.

Обладнання: паличка зі сріблястого або золотистого паперу ( чарівна)
Ігрова дія. Зла чаклунка зачарувала деякі предмети в нашому класі. Щоб їх роз чаклувати, потрібно правильно промовити всі звуки в назві цього предмета.
Правила гри: вчитель торкається якогось предмета в класі чарівною паличкою, а учні хором або по одному називають послідовно всі звуки в назві цього предмета.
Овочі 
Мета. Узагальнити та систематизувати знання учнів про голосні та приголосні звуки.
Обладнання: малюнки із зображенням овочів.
Ігрова дія. Восени люди завжди збирають урожай. Ми з вами сьогодні теж будемо збирати урожай, але незвичайний: він складається із назв овочів.
Правила гри: малюнки із зображенням овочів розміщені по всьому класу. Вчитель дає завдання, а учні підбігають до того малюнка, який відповідає йому. Приклади завдань:
Знайдіть овоч, назва якого :
-         починається з голосного звука;
-         починається з приголосного звука;
-         починається з приголосного твердого звука
( мякого);
-         містить звук А (о, у, і, м, в, к) і т. д.
Оскільки гра рухлива, то її краще використовувати наприкінці уроку після етапу підбиття підсумків.  
Хто у слові командир? 
Мета. Узагальнити і систематизувати знання про букви, що позначають голосні звуки.
Обладнання: букви А,О,У,И,І,Е з розрізної азбуки для кожного учня.
Ігрова дія. У словах «керують» букви, які позначають голосні звуки, адже скільки голосних, стільки і складів. Спробуємо відшукати командирів у кожному слові.
Правила гри: вчитель називає слова, а діти піднімають картки із буквами, що позначають голосні, які є в цьому слові.
Наприклад, риба – И, А; кіт – І. 
Змійка 
Мета. Формувати в учнів навички правильного читання складів (слів) із виучуваним звуком.
Обладнання: склади (слова), написані на дошці.
Ігрова дія. Ваша команда має прослизнути між складами, мов змійка між камінцями.
Правила гри: клас ділиться на команди ( за варіантами). Члени кожної команди по черзі читають по одному складу ( слову). Перемагає та команда, яка жодного разу не помилиться.
М’ячик 
Мета. Формувати в учнів уміння добирати слова із виучуваним звуком.
Обладнання: невеликий м’яч.
Ігрова дія. До нас у гості закотився м’ячик. Той, до кого він потрапляє, має навчити його слова, у якому є звук ….
Правила гри: вчитель дає першому учневі м’яч, той називає слово із виучуваним звуком і передає м’яч наступному, який теж називає слово, і т. д.
Нагодуй зайчика 
Мета. Формувати в учнів навички правильного читання слів із виучуваною буквою.
Обладнання: малюнки із зображенням зайчика та моркви, намальовані на дошці сходинки.
Ігрова дія. Зайчик дуже зголоднів, але для того, щоб дістати моркву, йому потрібна ваша допомога.
Правила гри: учні по черзі читають з буквами стовпчики слів. Якщо стовпчик прочитаного правильно, зайчик піднімається на одну сходинку ближче до моркви. Учні читають до тих пір, поки зайчик не дійде до моркви. 
Натисни кнопку 
Мета. Формувати в учнів навички правильного читання складів із виучуваним звуком.
Обладнання: текст букваря
Ігрова дія. Уявіть, що квадратики зі складами у букварі – це кнопки. Я називаю склад, а ви натискаєте його на клавіатурі.
Правила гри: вчитель називає склад, а учні «натискають» той квадратик, у якому цей склад написано. Правильність виконання завдання перевіряє сусід по парті. 
Швидко слово шукай 
Мета. Формувати в учнів уміння орієнтуватися в тексті та співвідносити фонетичне значення слова із написаним.
Обладнання: текс букваря.
Ігрова дія. Деякі слова в тексті заблукали. Будь ласка, допоможіть їх знайти.
Правила гри: вчитель називає слово, а учні мають швидко знайти його в тексті та прочитати разом із наступним словом. Перемагає той, хто першим знайде найбільше слів. 
Білочка
Мета. Формувати у дітей уміння об’єднувати склади у слова.
Обладнання: малюнок із зображенням білочки, зображення грибів з написаними на них складами.
Ігрова дія. Допоможіть білочці зібрати грибочки та прочитати, що на них написано.
Правила гри: білочка стрибає з одного грибочка на інший, а діти в цей час читають склади і утворюють з них слова.
Пра     го    а  ця   ду   лінь   ну    є,   мар    є.
  1         3    6   2     4     7        9      5     8      10
Збери слово 
Мета. Формувати вміння самостійно складати та записувати слова із заданих літер.
Обладнання: літери, написані на дошці.
Ігрова дія. В нас на дошці напис був.
                   Котик йшов, хвостом махнув-
                   Тай розсипав букви всі.
                    Ти ж швиденько їх збери
                    І, як правильно розставиш,
                    Слово швидко прочитаєш.
Правила гри. Із запропонованих учителем букв учні складають слова та «друкують» їх у зошиті. Перемагає той, хто складе найбільше слів. Виконання завдання слід обмежити в часі. Наприклад, хто збере найбільше слів за три хвилини.
                 Впіймай помилку 
Мета. Формувати в учнів уміння розуміти прочитане, стежити за читанням інших.
Обладнання: текст букваря.
Ігрова дія. У нашому букварику щойно заховалися помилки. Я читатиму текст, а ви спробуйте ці помилки впіймати.
Правила гри: вчитель читає текст із букваря, навмисне змінюючи якісь слова. Учні уважно стежать за читанням учителя та текстом І, помітивши помилку, зупиняють його та виправляють. Перемагає, той, хто «впіймає» найбільше помилок. 
Розвідники 
Мета. Формувати в учнів уміння орієнтуватися в тексті.
Обладнання: текст букваря.
Ігрова дія. Зараз ви станете розвідниками і шукатимете потрібні слова на чужій території.
Правила гри: вчитель ділить клас на три команди. Перша – шукає в тексті всі слова, що означають назви предметів, друга – слова – назви дій, третя – назви ознак предметів. Потім команди зачитують, що вони знайшли. Перемагає та команда, яка жодного разу не помилиться і не пропустить слова.


 ЗВУКИ І БУКВИ 
 «ВПІЙМАЙ ЗВУК»
 Учитель називає ряд слів. Якщо учень почує потрібний звук, то плескає в долоні. (Слова добираються так, щоб звук був у різних позиціях). 
«НАЗВІТЬ СУСІДІВ»
 Назвіть сусідів звука (а) в таких словах: басейн, плащ, залізо, упав, комахи, каже, драбина, жайвір, малий, гай… 
 «ВЕРЕДЛИВИЙ ЗВУК»
 Жив собі, був собі звук у словах, завередував і втік. (Наприклад: звук К). Потрібно його впіймати і поставити на місце. (-іт; -аштан; -віти; -рокодил).
 «ВІДЛУННЯ»
 Учитель називає слова, а діти хором повторюють останній склад. (Наприклад: ромашка –ка, книга – га, ліс – ліс). 
 «ЯКИЙ СКЛАД ЗАГУБИВСЯ?»
(Наприклад: дівчин--, хлоп--, ді--, де- -во, со- -ка). 
 «МАГАЗИН» 
У першому відділі магазину продаються речі, у назвах яких є м’які приголосні, у другому – тверді приголосні. 
 «ЗВУК (С)»
 Для цієї гри можна брати будь-який звук.
 1. У назвах якого взуття є звук (с)? (босоніжки, сандалі, кросівки…)
 2. У назвах якого посуду є звук (с)? (сковорода, стакан, салатниця, каструля…)
 3. У назвах яких тварин є звук (с)? (собака, лис, лось…)
4. У назвах яких фруктів є звук (с)? (абрикос, слива, апельсин, персик, смородина…) 5. У назвах яких професій є звук (с)? (слюсар, столяр, суддя, касир…) 
 6. У назвах яких меблів є звук (с)?(стіл, стілець, сервант…) 
«ТЕЛЕГРАФІСТИ»
 Учитель промовляє окремі звуки, а діти складають із них слова. (л-і-т-о; з-о-ш-и-т; -п-і-в-н-и-к). 
 «ТАКА ЦІКАВА БУКВА»
 Учні пригадують і записують якомога більше слів, до складу яких входять дві однакові букви. (Наприклад: загадка, парасолька. Україна, український. Годинник, корисний. Лелека, посередині…). 
 «ЯКЕ СЛОВО ЗАХОВАЛОСЬ»
 Учитель називає склади, а діти добирають слова за цими складами. ( Н-д: лі – літо, лінійка, лікар, лівий…) 
 «НОВІ СЛОВА»
Замінюючи букви, утвори нові слова (Наприклад: майка-гайка-чайка; дід-рід …). Тік - суд - рев – Гак - бук - калина – 
 «УТВОРИ НОВЕ СЛОВО»
 На початку або в кінці слова додати букву, щоб утворилося нове слово. Луг – плуг; риба – рибак; Коса – косар; мак – смак. 
 «МАГАЗИН»
У першому відділі магазину продаються речі, у назві яких є приголосні м’які, у другому – тверді приголосні. 
 «ЛАНЦЮЖОК»
 Склади ланцюжок із 10 слів, де кожне наступне слово розпочинається двома буквами попереднього: ( Наприклад: тиша – шапка – калина…). 
 «ПЕРЕПЛУТАНКА»
 Склади правильно слова і запиши. (Наприклад: ронаво – ворона) Лібка - еосл - єазць – Овкв - авод - рооска – 
 «СХОВАНКА»
 Які інші слова заховалися в цих словах? (Наприклад: ялинка – лин; яблуко – лук..). Клітинка - трактор - ведмідь – Щедрівка - пиріг - листок – 
 «ДОБЕРИ СКЛАД»
 Добери склад, щоб утворилося слово. Гру –ша кали - воро – По - сос - коро - «ЧАРІВНІ СКЛАДИ»
 Місцями поміняй склади І з них слова нові склади. Марко – комар банка – кабан наша – шана лапи –пила трава –ватра маса –сама трохи – хитро рама –мара «НОВІ СЛОВА» З букв одного слова склади кілька нових слів. (Наприклад: айстри – рис, тир, старий, рий…). Жайворонок - сінокосарка – Ластівка - листоноша – 
 «ДОТЕПНИК»
 ЛО, ПЕД, ВЕ, СИ – це склади. Швидше слово з них склади! (велосипед) Матеріал для гри: ЛИ, КРО, ДИ, КО (крокодили) РО, ДИ, СМО, НА (смородина) ЧЕ, КИ, РЕ, ВИ (черевики) і т. д. 
 «ПРОЧИТАЙ СЛОВО» 
 Складання слів (речень) із букв. М , А , К , О, Л , І, Н, И. Ліки коліна мілина лимон Мало лиман лак мак Ніла Ніл Ліна Колі 
 «СЛОВА ІЗ ЗАДАНИМ ЗВУКОМ»
 Учитель вимовляє звук, а учні записують слова, до складу яких входить такий звук. ( за певний час). 
 «ЗВУК І БУКВА»
 Учитель читає слова, а учні записують їх у три колонки: 1). скільки звуків, стільки й букв; 2). букв більше, ніж звуків; 3). букв менше, ніж звуків. Матеріал для гри: Дзвінок, дзеркало, бджола, кукурудза, ім’я, яма, їдять, люди, п’ять, сьогодні, армія, щока, пам’ять, щука, в’язка. 
 «УТВОРИ СЛОВО»
 Замінити голосні букви в другому стовпчику і утвори нові слова. Липа – л-па рід – р.д Слава – сл-ва сон – с-н 
 «ЗВУКИ - БУКВИ»
 Робота проводиться в парах. Один учень вимовляє звук, другий – називає букву, якою цей звук позначається. (Наприклад: (л )- ел, (р) – ер…) 
 «УГАДАЙ СЛОВА» 
 На дошці зроблено запис : В.Р.С.НЬ, В.Р.ЗН. - Яких букв не вистачає? - Доберіть відповідні голосні, щоб вийшли слова. 
 «ЗБЕРИ БУКЕТ» 
 Леся та Іванко збирають букет для мами. Але Леся може брати тільки квіти, назви яких починаються з м’яких приголосних. А Іванко – назви яких починаються з твердих приголосних. Допоможіть дітям. Лесі допомагають дівчатка, а Іванкові – хлопчики. Тюльпан, нарцис, троянда, півонія, айстра, ромашка, лілія… 
 М’ЯКИЙ ЗНАК. АПОСТРОФ. БУКВОСПОЛУЧЕННЯ ЬО ТА ЙО. 
«ЗЦІЛЕННЯ СЛІВ»
 Виготовити картки, в яких пропущені апостроф, або буквосполучення йо, ьо. Правильно вставити пропущене. Вороб—в га—к зна—мий міль—н сер—зний ра—н Солов—в чи—му га—вий бо—вий Мурав—в зна—мий буль—н с—годні с—мий бад—рий л—н тр—х л—х д—готь ц—го л—тчик пен—к т—хкає дз—б м-ята п-ять пір-я в-язка п-ють бур-ян здоров-я дев-ять сім-я подвір-я солов-ї п-явка в-юн п-ятірка м-ясо тім-я м-яч полум-я рум-яний «ВПІЙМАЙ АПОСТРОФ» Учні плескають в долоні, коли чують у слові апостроф. Дерево з верхів’я сохне. Шукає на коржі м’якого,а в труді – легкого. Його тільки той не б’є, хто не хоче. Спить солов’їним сном. Тому тяжко, хто зло пам’ятає. Як до череди гнать, то й п’ятки болять. 
 «УПІЙМАЙ РИБКУ» 
 На макетах рибок написані слова з пропущеними літерами. Щоб піймати рибку, треба правильно вставити пропущені літери. КІН… Л…ОН ОЛЕН… КАРАС… ПЕН… ДЕН… ОКУН…КИ ДІДУС… ДЕН…КИ
 «ХТО БІЛЬШЕ» 
 1.Діти придумують слова з м’яким знаком в кінці слова (в середині слова).
 2.Дібрати слова, в яких букви я, ю, є позначають один звук (І варіант), два звуки (ІІ варіант). 
 «ТВЕРДИЙ – М’ЯКИЙ» 
 Учитель промовляє склад з твердим приголосним, а учні роблять цей склад м’яким. (Н-д: но –ньо, со – сьо, ло – льо, до – дьо і т.д.) 
 «ВІДНОВИ СЛОВО» 
 Книжковий черв’ячок з’їв літери у словах. Допоможіть їх відновити. На дошці друкованими літерами написані слова. ЛОС…, ДЕН…, КУЛ…КА, Л…ОН, ПЕН…ОК, ОПЕН…КИ, ПИЛ…НО. 
 НАГОЛОС. НЕНАГОЛОШЕНІ ГОЛОСНІ 
«ДЕ НАГОЛОС?»
 Учням роздаються набори карток. У кожного 15 карток з окремими словами. Розкласти картки на три групи: з наголошеним 1 складом, наголошеним 2 складом і наголошеним 3 складом. Гру можна ускладнити розкладанням карток у кожній колонці за алфавітом. 
 Матеріал для гри:
 1. Галя весло огірок слива зима молоко парта Семен санітар клітка сміливий горобець Толя пенал урожай 
 2. заєць Борис молоток чорний горох помідор Петрик Тарас барабан вишня співати борона гречка кишеня понеділок 


 «РАЗ, ДВА, ТРИ»
 Вчитель називає слово. Учні, користуючись сигнальними картками (цифрами 1,2,3), вказують номер наголошеного складу.
 Матеріал для гри:
 1 склад 2 склад 3 склад
 ластівка малина соловей
 дерево дороги молоко 
 золото солома молоток
 озеро пшениця інженер
 ножиці турбота пилосос 
 родичі барвінок крокодил
 «ЯК ПРАВИЛЬНО?» 
 Потрібен наголос, малята! Без нього важко прочитати
 Матеріал для гри: 
 1. У замку ніхто не жив. Двері замку були на замку. На горі височив старовинний замок. На дверях висів великий замок. 
 2. Взимку поля вкриті снігом. Поля любить зиму. 
 3. На березі пасуться кози. На березі пожовкло листячко. 
 5. У книзі сорок сторінок. У сорок скрипучий голос. 
 6. Рослині потрібне сонячне тепло. Сьогодні вдень дуже тепло. 
 «ПОСТАВ СЛОВО НА МІСЦЕ» 
 Слово гірка треба правильно вписати в речення. Поясни значення цих слів. Біля стадіону є снігова …... . Редька дуже ….. . 
 «ПРАВИЛЬНО НАГОЛОШУЙ!!»
 Учасники гри діляться на дві-три команди. Члени групи по черзі зачитують слова, які роздав учитель на картках без знака наголосу. Неправильне наголошення виправляється. Виграє група, в якої найменше помилок. 
Матеріал для гри: Батьківщина кропива предмет бібліотека кулінарія сантиметр «ОРФОГРАФІЧНА СКРИНЬКА»
 Правильно записати ненаголошену голосну і дібрати перевірне слово. Матеріал для гри: с…ло з…рно с…ни оз…ро л…сток с…стра м…жа с…чі 
«ПОДИВИСЬ У СЛОВНИЧОК» 
 Перевір за орфографічним словником правопис поданих слів. Виграє той, хто швидше і без помилок закінчить роботу. Пш…ниця, к…шеня, кор…дор, орд…н, кр…ниця, с…кретар, абр…кос, к…піти, г…рой, д…ректор, д…ван, ч…ремха. 
 «ЗНАЙДИ ПОМІЧНИКА»
 До кожного слова лівого стовпчика доберіть слово з правого, яке допоможе правильно вибрати потрібну букву. кр…ло числа з…мля зерна ч…сло землі з…рно крила
 «ПИШУ - СУМНІВАЮСЬ» 
 Учитель називає слово. Якщо звук (е) чи (и) в корені слова наголошений, діти промовляють слово «пишу», якщо ненаголошений, кажуть слово «сумніваюсь» і добирають перевірне слово. (Стежка, степи, плече, книги, лелека, дитина, чисто, теплий і т.д.)
 «З БУКВ ОДНОГО СЛОВА» 
 На аркушах паперу для кожного учня дається словникове слово з ненаголошеними (е), (и). З букв даного слова за певний час скласти і записати нові слова. Матеріал для гри: Велосипед – (село, сипле, осел, довели, депо, поле, воли, оси, пил, весело, плесо…) Очерет – (рот, тре, оре, то, те…)
 ДЗВІНКІ І ГЛУХІ ПРИГОЛОСНІ 
 «ОДНОГО ЛАДУ»
 Написати п’ять або десять слів без жодного дзвінкого або без жодного глухого приголосного. Матеріал для гри: Кіт, піт, тут, тихо, сито, чисто, тиша, сичить, потік, чашка, хата, так, хочеш, фото, хто, сич, кит, тато, чесати.
 «УТВОРИ СЛОВО»
 Учитель пропонує замінити у словах виділені букви, що позначають дзвінкі приголосні, буквами, що позначають парні їм глухі. Бив, брати, везло, жар, дерти… 
ПОДОВЖЕННЯ ПРИГОЛОСНИХ 
 «ДОВГА НИЗКА»
 Підібрати і написати якомога більше слів з подовженими приголосними. Перемагає той, хто за певний час запише найбільше слів. 
 «ЗАКІНЧИ СЛОВО» 
 На дошці або на картках записані початки слів з подовженими приголосними. Матеріал для гри: Жи…, ли…, ми…, ши…, бага…, заня…, поло…, поши…, гі…, зі…, рі…, прова…, безси…, дозві…, вугі…, бади…, вмі…, дої…, зна…, вбра…, ката…, писа…, ході…, корі…, копа…, чита…, шука… . 
 АЛФАВІТ
 «ЗА АЛФАВІТОМ»
 Розкласти картки за алфавітом. Учням роздаються набори карток зі словами. Матеріал для гри: Вікно, двері, поріг, стеля, підвіконня, стіна, рама, підлога, квартира, 
 «АЛФАВІТНА ЕСТАФЕТА»
 Гра проводиться по рядах. На аркуші паперу учні пишуть по одній букві алфавіту. Якщо наступний гравець помітив помилку, то виправляє її, а свою букву не пише і передає аркуш далі. 
 «АЛФАВІТНИЙ М’ЯЧИК» 
 Учитель кидає м’ячик одному з учнів і називає першу букву алфавіту, учень повертає м’яч учителю, вимовляючи наступну букву і т.д. 
 «АЛФАВІТНИЙ ЛАНЦЮЖОК»
 Учні стають у коло і по черзі називають за алфавітом слова – назви тварин. Якщо на якусь букву не можуть придумати відповідного слова, то називають лише букву. 
СЛОВО
«ХТО?, ЩО?» 
Гравці одночасно починають і пишуть протягом умовленого часу (2-5хв) слова, що відповідають на питання ЩО? (назви предметів у класі, назви меблів чи одягу, посуду, тощо) Таке ж завдання дається і на слова, що відповідають на питання ХТО?
 «ПРОДОВЖИ РЯД СЛІВ»
 Учитель називає декілька слів, а діти слухають і визначають перший склад і додають слова з тим же початком. Наприклад: морозиво –молоко –молоток –мова… Село – семеро – серединка – серп… Завод – заметіль – заєць – забава… 
 «ВІДГАДАЙ СЛОВО- 1»
 Відгадати слово за характеристикою. Учитель читає характеристику слова. Учень, що назве слово, написане на картці, одержує її. Якщо назве слово, що відповідає даній характеристиці, а в учителя немає картки з таким словом, то учневі видається чиста картка. Переможцем стає той, хто на закінчення гри має найбільше карток. Матеріал для гри: Буква «я» на початку слова. Слово відповідає на питання ЩО?. У ньому два склади. (Наприклад: явір, яма, ясен, ятір, якір, ясла, язик…) 
 «ВІДГАДАЙ СЛОВО-2» 
 Можна написати квадратики по кількості букв у слові і вгадувати по буквах. 
 а) 8 букв це слово має.
 б) 11 букв у слові. Хто це слово відгадає? Хто сказати нам готовий, Я вам трохи підкажу. Що це? Я вам підкажу: Що це слово означає, Що це слово означає, Коротенько розкажу: Коротенько розкажу: Це ім’я відомого борця за мир. Це річ не золота й не срібна, ( Леопольд – герой мультфільму) Та дорога і всім потрібна, Є в домі кожному, практична, І має провід електричний. ( Холодильник ) 
«ЛАНЦЮЖОК»
 Утворити ланцюжки до слів, дописуючи до останнього складу поданого слова ще один або кілька складів, щоб утворилося нове слово. Гра може бути командною. Виграв той, у кого довший ланцюжок. Наприклад, вихідне слово «коса» ( Косаловитишафарамашинадіялинкалина…) 
 «ВЕСЕЛА СІМЕЙКА»
 Правильно назвати тварин, та їх дитинчат: Мама – лисиця, корова… Тато –лис, бик…
 «КОМУ ЩО ПОТРІБНО» 

 Учитель називає професію, а діти називають необхідні для роботи предмети: Лікар – халат, ліки, термометр… Вчитель – книги, зошити, ручки, олівці… 

Немає коментарів:

Дописати коментар