четвер, 28 січня 2016 р.

КОНСПЕКТ УРОКУ ЧИТАННЯ «Як тебе не любити, Києве мій!»

КОНСПЕКТ
УРОКУ ЧИТАННЯ
«Як тебе не любити, Києве мій!»
Н. Забіла «Древній Київ».
М. Познанська «Зацвіли каштани».

2 клас
Урок українського читання
із застосуванням засобів інформаційно-комунікаційних технологій
Тема. Як тебе не любити, Києве мій!
            Наталя Забіла «Древній Київ».  М. Познанська «Зацвіли каштани».
Мета. Розширити знання дітей про столицю України. Формувати вміння повноцінно сприймати науково-пізнавальні тексти та художні. Закріпити вміння, свідомо, правильно, виразно та інтонаційно читати. Розвивати пам’ять, увагу, спостережливість, мовленнєві вміння. Активізувати словниковий запас учнів. Виховувати громадянські якості: любов та пошану до рідного краю, історії, людяність, працьовитість. Виховувати пізнавальний інтерес.

Обладнання: інтерактивна дошка (плазмовий телевізор), слайдова презентація з ілюстраціями
            зображення видатних місць Києва, документальний фільм «Древній Київ», караоке,
           ребус,  кросворд, таблиці, картки із завданнями.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
       Шановні гості, добрий день!
       Ми радо вас вітаємо.
       Набравшись сил до всіх завдань,
       Урок розпочинаємо.
ІІ. Орфоепічна хвилинка. Робота над скоромовкою.
      Рідний серцю милий край.
      Дитино, його не забувай!
 Читання скоромовки. Про себе (мовчки). Вголос (вибірково).
·        Як потрібно читати скоромовки?
·        Як ви розумієте цю скоромовку?
·        Прочитайте скоромовку повільно, швидше, з різною інтонацією.
- Як ви гадаєте, діти, чому ми почали свій урок саме з такої скоромовки? ( Бо почали  вивчати тему про Батьківщину.  Бо  …).
ІІІ. Перевірка домашнього завдання.
     - Яку тему ми почали вивчати на попередньому уроці?
     - Як називається наша Батьківщина? Назвіть державні символи.
     - Що для вас Батьківщина? Звідкіля вона починається для вас?
 ( Діти розповідають свої розповіді про те, як вони розуміють, що таке Батьківщина.
 Також деякі з них читають вірш «Батьківщина» (напам’ять), оповідання  «Дідова колиска».
Творча група «Поетичне слово» представляє акровірші «Україна», «Рідня», «Хліб».
ІV. Оголошення теми і мети уроку. Актуалізація опорних знань.
Зафарбуйте квадратики з парними числами та буквами під ними. З букв, що залишилися, утворіть слово.
24
3
4
7
64
80
1
22
10
5
8
6
у
к
а
и
р
т
ї
о
н
в
і
ж
- Яке слово вийшло?       (КИЇВ)                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  
Отже, тема нашого уроку "Як тебе не любити, Києве мій!". (Слайд)
Нас чекає знайомство з новими творами для читання. (Називаю їх)
Після цього діти  розгададують кросворд із ключовим словом «столиця».
 Запитання до кросворду.
1. Великий населений пункт. (Місто).
2. Підземний вид транспорту, (Метро).
3. Відгадай загадку. Велике рогате зайцями напхате. ( Тролейбус).
4. Сходинки, що рухаються. (Ескалатор).
5. Представники одного родовідного дерева. ( Родичі).
6. Дорога у селі чи у місті. (Вулиця).
7. Прочитайте ребус « 7  Я». (Сім’я).
Отож, у нас два слова – Київ і столиця. Складіть речення. (Київ – столиця України.)
V. Робота над темою уроку.
1. Розповідь  учнів-інформаторів про місто Київ з демонстрацією слайдів.
 1)  Столиця України - Київ, одне з найдавніших міст Європи.
Сьогодні Київ - це найбільше місто України, політичний, економічний, науково-технічний та культурний центр. Його населення складає понад 2,5 млн. чол. Площа міста становить 820 кв. км .

 2) Крізь Київ проходять головні транспортні магістралі, а також - найбільша ріка України - Дніпро, яка поділяє місто на дві частини.
3) Особливістю Києва є вдале поєднання стародавньої та сучасної архітектури. У місті більше
 3 000 визначних пам'яток історії, архітектури й культури.

 4) Найбільш відомі з-поміж них - Софійський собор, Андріївська церква, Києво-Печерська лавра, Золоті ворота, Маріїнський палац, майдан Незалежності.

  5) Київ - важливий політичний центр країни. Тут працюють Президент, Адміністрація Президента України, Верховна Рада (Парламент) України та Кабінет Міністрів.

   6)Центральна вулиця Києва - Хрещатик, який є візиткою міста. Це діловий центр, місце традиційних урочистостей і народних гулянь. Хрещатик прикрашають каскади водограїв, квітники та славетні київські каштани.

   7) Столиця України багата на старе й нове, що варто побачити. Найбільше багатство міста - щирі, добрі, привітні люди.
2.  Караоке «Пісня про Київ».
VI. Робота з підручником.
 1. Первинне сприймання тексту Наталі Забіли «Древній Київ» ( читає вчитель).
Про що ви дізналися з тексту?
 2. Повторне читання тексту учнями з метою виявлення незрозумілих слів.
 3. Словникова робота. Пояснюю значення незрозумілих слів.
   (Древній Київ, поляни, князі, дрімучі бори –(слайд).
 4. До свого словничка.
Діти читають слова, які треба запам’ятати і вживати у своєму мовленні ( поляни, Кий, Щек, Хорив, Либідь, київські князі) - (слайд).
Записують у словнички ці слова.
5. Читання тексту. Робота над змістом (відповіді на запитання після тексту) та розгляд ілюстрації у підручнику.
VII. Фізкультхвилинка.
Встаньте,  діти, усміхніться,
землі рідній поклоніться
за хороший день вчорашній
І до сонця потягніться.
Веретеном покрутіться.
В різні боки нахиліться.
Раз присядьте, два присядьте
І за парти тихо сядьте.
VIII.  Перегляд документального фільму «Древній Київ».
      Це ще одна легенда про заснування  Києва.
ІХ.   Ознайомлення з віршем М. Познанської «Зацвіли каштани».
Читає вчитель.
-  Яку пору року змальовано у вірші?
1.  Підготовка до виразного читання. Словникова робота.
2. Виразне читання учнями вірша вголос.
3. Слухання пісні «Київський вальс».
                                                                                                                                              
ХІІ. Підсумок уроку. Інтерактивна вправа «Мікрофон».
Про що ми читали та обговорювали на уроці?
·                   Що нового ви дізналися на сьогоднішньому уроці?
·                   Який настрій у вас в кінці уроку?
·                   Чи сподобався вам урок?
ХІІІ. Домашнє завдання (слайд). Оцінювання учнів.
І рівень ( 1 – 4 балів). Прочитати підручник, с. 45-46.
ІІ рівень (5 – 9 балів). Навчитися переказувати текст.
ІІІ рівень ( 10 – 12 балів). Підібрати додатковий матеріал текст про Київ і

                вміти його представити.

Презентація:
















Немає коментарів:

Дописати коментар